Motgångar

Skrivet den 2010-09-29 @ 10:52:56

Usch och fy, dagen började inte speciellt bra. Vaknade 08:30, satt på en hel jäkla kaffepanna för att vakna till liv. Gick upp i tid för att jag ska få så mycket gjort som möjligt med pluggandet idag, lägga ner ännu mera tid än vanligt eftersom hela dagen gick bort igår av att jag jobbade.

Jannice gick upp för att ringa komvux. Nu till problemet, Jannice ska börja plugga omvårdnad på komvux, hon sökte in till hösten men kom inte in eftersom hon sökte i sista sekund och vill verkligen söka i tid den här gången för att komma in till våren. Bara det att vi har planer att flytta till Sandviken och hon måste söka i den kommunen hon står skriven i, alltså i Gävle. Och det tycker vi känns onödigt eftersom vi vill flytta till Sandviken så fort som möjligt och känns då onödigt att behöva pendla till Gävle när ändå utbildningen finns i Sandviken. Men rules are rules.

Vi har ju ingen aning om NÄR vi får en lägenhet så hon kan ju inte chansa att hon ska söka när hon står skriven i Sandviken för vi har ju ingen aning om när det blir. Så hon lär med andra ord söka i Gävle och sen behöva pendla. Det är typ så det måste bli. Men sen har vi ingen aning om hur det skulle bli om vi flyttade till Sandviken ändå, man kan väl inte bli utskriven då från utbildningen i Gävle för att man flyttar från kommunen när man har påbörjat en utbildning?!

Motgångar som hugger än i ryggen, all the time, men lär försöka kämpa vidare. Jag vill flytta typ nu helst igår till Sandviken, är så sjukt peppad på det. Vill hem till min hemstad, vill bo nära min familj och mina vänner. Vill ha en större lägenhet, inreda och göra allt nytt. Jag är helt överväldigad, dags att landa på jorden och inse att saker inte alltid blir som det blir. Vi får lägga det här med flytten på is, fokusera på att jag ska klara min utbildning nu och att Jannice ska komma in på sin. Med andra ord skjuta upp flytten med några månader och hur många månader har jag ingen aning om, det lär visa sig.

Ett stort + är att jag fått i mig en rejäl frukost nu så jag står mig ett tag. Gröt med bär och mjölk, en macka, ett ägg med kaviar, fått i sig allt man behöver i princip ;) Plugga asset av sig nu och försöka fokusera på dagsläget. Allt som händer har en mening och det är helt enkelt att vi inte ska flytta just nu. Whooop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback