Läkarbesök och ny frippa

Skrivet den 2010-10-06 @ 17:49:15

Tjululu. Klockan ringde 7 idag och jag började dagen med vakna med the voice och pimplade en jäkla massa kaffe för att få humöret i schak.

Vid halv 9 knatade jag ner på stan för jag skulle till läkarn för att göra undersökningen till Taxiförarkortet, fick göra en massa saker, men allt såg bra ut förutom att jag hade lite sämre syn på ena ögat, börjar man bli gammal tro? Haha, men det var inte nå större synfel så är nog lunch då va. Tycker btw det är rätt pinsamt att gå till läkarn, ta av sig tröjan och bara sitta där som ett fån halv näck. Haha, vet att dom är van osv men känns skumt ändå, men men sånt är livet ;)

Undersökningen tog väl sisådär en halv timme och så blev klart 09:30 och jag skulle klippa mig klockan 11:00 så tyckte det var rätt onödigt att gå hem sen gå ner igen så gick och tog en fika i gallerian. Ja, ni läste rätt, JAG gick och tog en fika, helt alone. Har jätte svårt för sånt där, vara självständig, åker t.e.x aldrig till köpis och går runt och kollar i affärer själv, men nu hade jag inte så mycket till val och kan erkänna att det var jävligt skönt, satt där å fikade och läste en tidning i lugn å ro, så det var inte sista gången jag tog en fika själv ;) Sen strosade jag runt i lite affärer, spanade in vinterjackor, eftersom jag ska få en av mamma och pappa när jag fyller, så har några kandidtaer, ska ta mig en närmare titt nästa vecka ;)

Sen vart klockan 11 och det var dags för klippning, tog 3 timmar att klippa igenom min jävla lejonman, fyfan vad hår det blev. Kom på det efteråt, vad gör dom med allt hår sen? Borde ge bort det till nå företag som gör peruker eller liknande, typ löshår, tjäna en slant ;) Haha näe, skämt och sido. Frippan blev bra, jag är nöjd men samtidigt ovan men så är det väl alltid när man har klippt sig. Klippte inte så mycket på längden, inte mer än topparna i princip sen på vänster sida klippte jag en "sidecut" som det så fint heter, rakade dock inte utan klippte den, blev grymt bra. Sen tunnade vi ut håret så jag ska slippa svettas varje gång jag går ut ;) Blev en ny hårfärg också, är nu mera negro i skallen med andra ord svarthårig, saknar redan mitt röda hår men ska vara svarthårig ett tag nu sen blir man nog rödhårig igen ;) Langar en bild imorgon, när jag fixat till det på mitt sätt och dessutom så är det så blankt nu när det är nyfärgat.

Köpte även lite hårprodukter..



189 :-
Värmeskydd, behövdes verkligen styckt .
Håret tar verkligen stryk av plattången/hårtorken.


139 :-
Dust it, som ger volym. Ska tydligen vara grym
Såg btw när jag kom hem att Jannice hade en full sådan som hon inte använder men men ;)

Skulle vart med Bullis idag också, men vi sköt upp det till imorgon då jag verkligen inte orkar träffa någon mer idag, har vart ut och flängt hela dagen och är helt slut. Jag har pluggat varje dag som en idiot i 4 veckor, gått på helspänn och vart nervös för hela situationen, ska jag klara det, hur kommer det gå, jag måste plugga mera osv osv osv. Och nu när allt är över slappnar liksom kroppen av och då känner man verkligen hur slut man är. Kroppen tar rätt mycket stryk när man går på helspänn hela tiden, så ska bädda ner mig slå på en bra film och sedan invänta alla kvällens dokusåpor.

Tänkte plöja den här filmen så får hoppas den är bra! Whooop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback