Klump i magen

Skrivet den 2010-10-19 @ 21:37:25

Ibland kan det kännas sådär tomt utan anledning

 

Jag önskar ibland att man fick vara 4 år igen, då man inte hade några problem eller det största problemet man hade var att man inte fick vara vaken 1 timme extra på kvällarna eller att man inte fick den där leksaken på affären som man så gärna ville ha. Om man ens kan kalla det problem?

Nu är jag äldre och jag förstår själv att jag aldrig kommer bli 4 år igen, men jag önskar ibland, speciellt sådana här dagar att man bara fick vara liten.

Tänker inte ens skriva om vad det är som bekymrar mig för jag vet att imorgon kommer jag skratta åt att jag ens tänker såhär och då kommer jag skämmas att jag skrev det. Haha, så typiskt mig. Saker som kan vara så självklara på dagen kan bli ett stort problem på kvällen. På kvällarna så grubblar man mer, tänker och tänker och ältar om och om igen. Jag vet att allt kommer bli bra, jag vet att jag bara är fjantig nu men ibland måste man få vara fjantig.

Hade jag vart 4 år hade jag suttit i mammas knä nu och hon hade sagt att allt kommer bli bra, men nu är inte hon här. Men jag har min flickvän som säger det till mig och som jag vet alltid finns där för mig. När man tänker på sådana människor som jag vet alltid kommer finnas där för mig, oavsätt vad som händer då känns allt så mycket bättre för en stund.

Men det går inte att älta hur länge som helst, då blir man tokig. Jag har två val, släpp eller älta. Så nu väljer jag att släppa det här. Det finns alltid någon som har det värre än en själv, tänker man så så känns det lite bättre. Sjukt nog. Back on track imorgon, gladare än någonsin. Whooop!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback