Happiness

Skrivet den 2010-10-01 @ 11:51:05

Ett steg närmare taxiförarlicensen, klarade delprov 1 och delprov 2 idag och jag är så sjukt jävla glad!!!!

Har som sagt haft rätt jobbigt under skoltiden eftersom jag inte har lika lätt att lära mig som alla andra har, måste lägga ner lite extra tid osv. Som t.e.x när jag skrev upp för Körkortet så skrev jag upp 5-6 ggr innan jag klarade det. Så när jag bestämde mig för att börja plugga till taxichafför så insåg jag att nu lär jag verkligen plugga dag in och dag ut för att verkligen klara det här, vilket jag har gjort också. Och jag klaradet båda två på första försöket :'D

Kan inte fatta att jag klarade BÅDA två på första försöket, första provet handlade om Säkerhet och beetende och det andra om Lagstiftningar, det såg exakt ut som provet när man skriver upp till körkortet bara det att det var annorlunda frågor. Man satt i samma rum som andra som skulle skriva upp för en massa olika, lastbil, b-körkort osv. Och det var väl mest svårt för mig när jag skrev upp för b-körkortet, att jag inte kunde koncentrera mig när det satt massa andra människor där och var väl mycket därför jag inte klarade det på så många försök. Och nu klarade jag det på första, även två sådana prov. Jag är riktigt jävla glad :'D

Så nu har jag kommit halvvägs. Det är två prov kvar, ett Kartprov och ett Körprov. Men känns så sjukt skönt att jag kan släppa det andra.

Det var ingen som visste att jag skulle göra provet idag, förutom Jannice. Så när jag ringde mamma och pappa vart dom jätte chockade men samtidigt sjukt glada. Kändes så jävla bra att berätta att jag klarade det och att jag inte hade sagt något så dom slapp vara nervösa för om jag skulle klara det.

Ska nu sätta mig och plugga till kartprovet innan jag ska packa inför helgen. Jag och Jannice ska nämligen åka till Sala över helgen. Jannice fyller år på måndag så hennes släkt kommer dit över helgen och vi ska fira henne. Blir såklart några brak öl och så som jag längtat efter det, har ju vart tvungen att hålla mig nykter nu för att plugga ;) Ska bli roligt att se hennes min när hon öppnar presenterna jag köpt till henne. Min lilla älskling blir vuxen <3

Jag är så sjukt glad idag och jag hoppas det här helgen kommer bli riktigt lyckad också! Och önskar alla andra en trevlig helg! Ta hand om varandra! Whooop!


Kommentarer

Postat av: Therese

VAD DUKTIG DU ÄR MALLAN!!!!!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback