Bloggvärlden

Skrivet den 2010-10-21 @ 12:07:11

Har suttit och läst diverse bloggar nu och har varit på väg att kommentera en aning elaka saker till personer, men insåg att det inte är rätt så nu skriver jag här istället. Vill inte vara elak mot människor och chansen att dom läser det här är lika med noll så kör på.

När man tänker på bloggvärlden så känns det rätt skrattretande, att man sitter och läser skvaller osv, bloggbråk hit och dit. För ett år sen satt jag som ett frågetecken när min flickvän läste bloggar, förstod inte varför, sen började jag läsa Gaybloggen och sen vart jag fast. Följer 6 st storbloggare, varje dag. Och när det händer något "stort" så blir man helt i extas. Haha, pinsamt när man tänker efter faktiskt.

Men nu till varför jag varit på väg att skriva elaka kommentarer är angåenda det Jockiboi gjorde igår, avslöjade Paow att hon hade varit otrogen mot Hugo med Nemo. Först och främst lider jag så fruktansvärt med Hugo för JAG VET hur han känner sig nu, har vart med om precis samma sak. Folk kan säga "jag förstår hur du känner" fast dom egentligen inte gör det, men jag har vart med om samma sak, så jag förstår. Så all respekt åt honom nu faktiskt.

Nemo. Ja, jag kan inte bestämma om jag hatar eller älskar honom?! Han kör sin grej vilket är underbart, älskar människor som kör sin grej. Ibland gör han t.o.m med riktigt roliga saker i tv. Men när det gäller hans så kallade brudar så får han en fet diss utav mig. Den bild han gett svenska folket om hur han är mot tjejer är väl inte speciellt.. kan inte riktigt sätta ord på det. Men jag äcklar mig rent ut sagt. ALLA har sätt nu att han kan få brudar, att han kan knulla osv osv osv. Han kanske borde visa en annan bild nu, hur han är som person. Och det Paow skrev i sin blogg "han förförde mig så jävla hårt". Han gör ju verkligen ALLT för att få ett ligg, har sätt på tv hur han står och smörar, drar fingrarna genom håret osv. Vore roligt att höra vad han säger till alla dessa tjejer. Och när han inte får en brud, ja då blir han helt tokig, ser typ svart. Känns som han kan gå hur långt som helst. bara för ett ligg. Förlåt mig, jag är inte den som vill dömma folk men det här går helt bort.

Anledning till att jag stör mig så mycket på just det HÄR är för att jag tycker att Paow och Hugo är en utav de finaste paren jag sätt och att Nemo av alla killar ska förstöra det. Galet galet galet. Visst, Paow hade en schackpjäs med i spelet, men jag kan tänka mig hur det gick till. Räcker att kolla på Kungarna av Tylösand och se hur Nemo beter sig när han inte får en tjej han vill ha, han ger allt och lite till för att lyckas. Paow var full, ledsen, kände sig sårad och han utnyttjade det till 100 % med sitt smörarade. Just av den anledningen stör jag mig som fan.

Vart tog respekten för andra människor vägen? Jag har inte varit en ängel i mina dagar jag heller, har både vart otrogen och varit med någon som har haft tjej/kille, skillnaden där var att jag inte visste att den hade tjej/kille. Man lär sig av sina misstag, absolut det gör man. Men jag skulle aldrig sjunka så jävla långt att jag lägger ner all min tid och energi på att försöka få någon i säng som har pojkvän/flickvän och som jag vet hur jävla kära dom är i varandra. Skulle aldrig kunna ha det på mitt samvete att jag förstört något som faktiskt är något fint.

Jag är inte den som lägger mig i saker jag inte har något med att göra. Men efter att ha läst igenom både Hugo och Paows inlägg så blev jag så frustrerad så jag kände att jag ville lägga mig i. Tjänar ingenting på att skriva ett mil långt inlägg i deras kommentar fält, så skriver det här i stället.

Känns fel att dömma ut Nemo när det är en person jag aldrig har träffat, men den bild han visat mig är inte den bästa och självklart respekterar jag honom som person, vill inte han något illa. Men jag tycker bara att han borde lugna ner sig lite.

Sen går en fet diss till Jockiboi också, tråkigt nog eftersom jag bokstavligt talet älskar den killen. Han kör sin grej, bjudar på sig själv men samtidigt så visar han en god sida, att han har känslor, att han är mänsklig osv. Älskar sådana människor, som inte försöker vara någon dom egentligen inte är, utan 100 % ärliga och kör sin grej. Det är respekt med feta bokstävder. Men här gjorde han en miss, det luktar riktigt illa om det han gjorde. PR-trick. För han lär ju fått ett par hundra läsarare till efter att han lagt ut det där. Det var riktigt fult gjort och det var ju inga snälla kommentarer han hade fått heller. Om han nu ville stå upp för sin polare Nemo hade han kunnat tagit det personligt med Hugo, inte hängt ut han inför hela svenska folket.

Fet diss på det som sagt, hoppas vanliga Jockiboi kommer tillbaks snart, han som inte tänker på PR-trick utan som kör sin grej.

Haha, känns sjukt att sitta och skriva saker om personer man inte ens känner. Men läser man deras bloggar flera ggr om dagen så blir det som att man har en relation till dom fast man inte ens har träffat dom. Stört att ens försöka förklara, dom som läser bloggar förstår nog vad jag menar. Oftast bryr jag mig inte alls men det här var något som kände så nära mig eftersom jag vart med om samma sak, så det berörde mig nå så jävulskt.

Mina största favoriter i bloggvärlden är just Jockiboi och Gaybloggen (Amir). Just för att dom är sig själva, dom spelar inget spel, försöker inte vara någon dom egentligen inte är bara för att få fler läsare. Som Kissie, tyckte hon var rätt smart i början när hon provicera och skrev jävligt korkade inlägg för att få fler läsare, för det fick hon, hon blev t.o.m med sveriges största bloggerska. Men när hon var på toppen hade hon kunnat sluta provicera och kört sin grej, för läsare hade stannat oavsätt, men istället fortsätter hon och framstår verkligen som en jävla idiot. Jag har slutat läst hennes blogg för hon gör mig bara arg, hon är inte äkta för fem öre. Man tjänar på att vara sig själv i alla lägeb.

Däremot Jockiboi och Gaybloggen, där har vi något äkta. Älskar att Amir tar upp frågor om t.e.x homosexuallitet, tror han har hjälpt väldigt många unga människor att "komma ut" eller bara känt att dom är värd något. Eller Jockiboi som spyr, bajsar, runkar, ja you name it. Han bjuder på sig själv, skiter i vad alla andra tycker. Han bjuder hela svenska folket på en show men samtidgt gör han det med ett stort hjärta. Han gråter i tv, han visar känslor och det är äkta som fan. Älskar när människor "visar verkligheten", visar hur det verkligen är på riktigt. Livet är inte glamour och fester jämt. Vilket Hugo och Paow också visat nu.

Hoppas för allt i världen att Hugo och Paow bestämmer sig för att lösa det här. För det går, tro mig. Jag har vart där och vi är lyckligare än någonsin i dag. Kärleken övervinner det mesta..

Känns som det här blev 1 mil långt inlägg. Haha, men bjuder på det, min frustation försvann ialla fall! Meningen med det här var absolut inte att dömma ut någon, men ibland rinner bägaren över och då hamnar visa personer i vägen. Men kom ihåg, möt ALLA människor med respekt! Allt man gör för andra människor kommer tillslut tillbaks till en själv. What comes around goes around. Whooop!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback